• PolubSport.pl - treningi personalne, siłownia, fitness.
  • biuro@polubsport.pl
  • + 48 509 103 273

Być fit – aktywność fizyczna bez względu na wiek!

  • Home / Być fit – aktywność fizyczna bez względu na wiek!

Być fit – aktywność fizyczna bez względu na wiek!

  • by Admin1 |
  • Comments off

Aktywność fizyczna oraz zdrowe, racjonalne odżywianie się nie tylko pomagają nam na posiadanie pięknego, zadbanego ciała, lecz niosą za sobą liczne długoterminowe korzyści. Benefity, o których prawdopodobnie nie myślimy mając –dzieścia czy –dzieści lat. Ćwiczenia nie tylko pomagają utrzymać masę ciała na prawidłowym poziomie, ale mogą być również jednym z najważniejszych kroków, jakie można podjąć dla zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego oraz najlepszym sposobem na utrzymanie procesu starzenia się pod kontrolą.

Fit – profity

Aktywność fizyczna pomaga w znacznym stopniu zmniejszyć ryzyko udaru mózgu, cukrzycy typu 2 oraz niektórych nowotworów (nawet o 50 %) i zredukować zagrożenie przedwczesnego zgonu niemal o jedną trzecią. Ponadto systematyczne uprawianie sportu sprzyja poprawie nastroju, trzymając nas z dala od stanów depresyjnych oraz w przypadku osób starszych, demencji.

Aktywność fizyczna w liczbach

Oficjalne zalecenie WHO ( Światowej Organizacji Zdrowia) to 2,5 – 5 godzin umiarkowanej intensywności aktywności fizycznej tygodniowo lub 1-2,5 godzin w tygodniu w przypadku osób trenujących intensywnie. Tymczasem z raportu przygotowanego przez uczonych z całego kraju w ramach przeprowadzonego badania (WOBASZ) wynika, że ponad 34% Polaków nie ćwiczy wcale! To skłania do głębszej refleksji nie tylko osoby aktywne, lecz powinno nakłonić do niej zwłaszcza wszystkich tych, którzy ze sportem są na bakier. Dobrą wiadomością jest to, że nigdy nie jest za wcześnie lub za późno, aby rozpocząć zmiany w naszym życiu.

Are you fit?

Bez względu na to, czy ćwiczysz systematycznie, czy też ostatnim razem, gdy miałeś do czynienia ze sportem na następnej lekcji miałeś geografię, zachęcamy do sprawdzenia poziomu sprawności fizycznej. Odszukaj grupę wiekową, do której należysz i przekonaj się, czy jesteś w stanie wykonać ćwiczenia znajdujące się na danej liście.

 

Ja mam 20 lat, ty masz 20 lat…

Przebiegnij dystans 5 km w 30 minut

20 burpees bez przerw

Plank przez 60 sekund


 

Minęło już 30 lat.

Przebiegnij 1,5 km w mniej niż 9 minut

Plank przez 45 sekund

Martwy ciąg ( Dead Lift) z obciążeniem wynoszącym połowę masy twojego ciała


 

40 lat minęło jak jeden dzień…

Sprint przez minutę

10 pompek

Dotknij palców swoich stóp bez zginania nóg w kolanach


 

 

Piyńdziesiont lot (50)

5 burpees bez przerw

Biegnij w umiarkowanym tempie przez 60 sekund

Siądź ze skrzyżowanymi nogami na podłodze, a następnie wstań bez pomagania sobie rękoma


 

 

Jedyne co mam, to 60 lat

 

Staraj się wykonywać przynajmniej 10.000 kroków dziennie

Zrób 12 przysiadów

Dotknij lewą ręką palców prawej dłoni, gdy jedna z nich przechodzi za ramieniem, a druga za plecami


 

 

Po 70-tych urodzinach

Przejdź 1,5km w kwadrans

Wejdź po 10 stopniach schodów bez zatrzymywania się

Wstań z krzesła bez pomocy rąk i powtórz to przynajmniej 12 razy w ciągu 30 sekund


 

Surfski.pl logo

Ponad 250 przeszkolonych w sezonie 2017  kursantów nie może się mylić – nasza szkoła kitesurfingu w Lo Stagnone nie ma sobie równych. Dołącz do grona zadowolonych klientów już dziś!

FreshMail.pl