• PolubSport.pl - treningi personalne, siłownia, fitness.
  • biuro@polubsport.pl
  • + 48 509 103 273

Power walking – bo w chodzeniu jest moc!

  • Home / Power walking – bo w chodzeniu jest moc!

Power walking – bo w chodzeniu jest moc!

  • by Admin1 |
  • Comments off

Kto powiedział, że aktywność fizyczna koniecznie musi być męcząca do granic wytrzymałości? Gdybyś dowiedział się o rodzaju treningu, który nie tylko pomoże ci zadbać o wygląd Twojej sylwetki, lecz również pomaga w zapobieganiu otyłości i cukrzycy, łagodzi stres, spowalnia postęp choroby Alzheimera, zmniejsza bóle artretyczne i ryzyko śmierci, to czy chciałbyś dowiedzieć się o nim więcej? Jeśli tak, to poznaj power walking!

O co w tym właściwie chodzi?

O chodzenie rzecz jasna 🙂 Zastosowanie się do kilku prostych wskazówek pozwala na osiągnięcie zadziwiających efektów bez nadmiernego wysiłku. Jest to świetna forma na wprowadzenie pierwiastka aktywności ruchowej do naszego życia, lecz również doskonała alternatywa dla wszystkich tych, którzy nie maja pomysłu na spędzenie dnia wolnego od treningu. Wszystko, czego potrzebujesz to wygodne buty i dobre chęci. Serio!

Wyimaginowany slackline…

Wyobraź sobie, że dokładnie przed Tobą znajduje się rozciągnięta lina, po której będziesz iść. Jak chodzi się po linie? Jedną nogę stawiamy zawsze przed drugą i tak dalej. Ot cała filozofia.

Właściwa postawa ciała

Głowa wyprostowana, brzuch wciągnięty, wzrok skierowany na wprost, nigdy w dół. Upewnij się, że Twoje plecy są proste ( nie garb się!), a klatka piersiowa wypięta naprzód.

90o

Mowa oczywiście o kącie zgięcia łokcia, czyli pozycji przedramienia w stosunku do ramienia. Dłonie zaciśnięte w luźną pięść. Należy pamiętać o tym, że podczas wykonywania kroku lewa ręka podąża za prawą nogą, a prawa za lewą, poruszając się po półłuku. Podczas, gdy ręka porusza się naprzód, nie powinna wykraczać powyżej barku; podczas ruchu w tył, dłoń nie powinna schodzić poniżej talii.

Stopy

Stawiaj pewne, długie kroki. Pierwsza na ziemi staje zawsze pięta, dopiero później palce, które odpychają ciało od podłoża dając początek kolejnemu krokowi. Pamiętaj, aby nie przekręcać miednicy i pilnuj, aby ta była zawsze skierowana w stronę „linii”, po której stąpasz.

Prawa ręka lewa noga

Na początku pewnemu odsetkowi z nas pamiętanie i stosowanie tych kilku zasad przypuszczalnie sprawiać będzie problemy. Zsynchronizowanie ruchów i jednoczesne pilnowanie prawidłowej postawy ciała może prowadzić do frustracji. Musicie jednak uwierzyć nam na słowo, że już po kilku minutach prób będzie Wam to wychodzić bez większego problemu. Średnie tempo, jakie powinieneś starać się utrzymać to około 8km/h. Podczas godziny Power walkingu spalić można około 600kcal, choć faktyczna ilość spalanych kalorii uzależniona jest od masy ciała osoby uprawiającej Power wal king oraz oczywiście o tempa, jakie zachowa ona przez czas trwania treningu.

 

Surfski.pl logo

Szkolenia windsurfingowe 2017 w naszej szkole w Vassiliki dobiegły końca. Dziękujemy wszystkim kursantom, którzy wzięli w nich udział w minionym sezonie. Jeszcze przez trzy tygodnie działać będzie nasza szkoła kitesurfingu w Lo Stagnone. Serdecznie zapraszamy!

FreshMail.pl