• PolubSport.pl - treningi personalne, siłownia, fitness.
  • biuro@polubsport.pl
  • + 48 509 103 273

Cross Trening – 7-dniowe wyzwanie

  • Home / Cross Trening – 7-dniowe wyzwanie

Cross Trening – 7-dniowe wyzwanie

  • by Admin1 |
  • Comments off

Cross trening – możliwe, że już próbowałeś, albo przynajmniej znasz kogoś, kto trenuje w ten sposób. Nie oszukujmy się – nie ma chyba osoby, która by o nim nie słyszała, no chyba, że jakiś pustelnik, który wieki temu zaszył się gdzieś na końcu świata.

Cross trening technicznie rzecz biorąc jest programem treningowym, podczas którego nieprzerywanie wykonuje się różnego rodzaju ćwiczenia, kładąc nacisk na ich intensywność. Cel? Zwiększenie wydolności całego ciała oraz budowa pięknej i wytrzymałej sylwetki.

Cross trening – nie dla każdego?

Nic bardziej mylnego! Dla osób początkujących CrossFit to wyzwanie. Podczas treningów będziesz zmuszony zmierzyć się z wykonywaniem ćwiczeń, o których istnieniu nie miałeś pojęcia. Niejednokrotnie pewnie też uznasz, że nie jesteś w stanie dotrwać do końca treningu. Najbardziej niesamowitą rzeczą w tym sporcie jest nieustanna walka o przezwyciężanie własnych granic i blokad psychicznych. Crossfit pozwala na rozwijanie świadomości swojego ciała, a korzyści jakie płyną z tej świadomości będziesz mieć okazję podziwiać nie tylko w sferze sportowej, lecz również w swoim codziennym życiu. Chodzi o realizację celów, a jedyna właściwa droga ku temu prowadzi poprzez osiąganie małych sukcesów, które po połączeniu dają coś naprawdę wielkiego.

Dlaczego zatem ma aż tylu przeciwników?

Przeciwnikami wydają się być przede wszystkim osoby, które lata temu zdecydowały się na innego rodzaju treningi, a w obliczu rosnącej w rekordowym tempie popularności cross treningów wyzwala się w nich duch rywalizacji. Podświadomie próbują bronić własnych ideologii zwianych z treningami, a wszystko, co inne, popularne lub jednym słowem odmienne traktują jako coś, co należy zwalczyć. Powoływanie się na niebezpieczeństwo kontuzji podczas trenowania Crossfitu być może i ma jakieś logiczne uzasadnienie, ale wskażcie choć jeden sport, podczas uprawiania którego ryzyko kontuzji nie występuje?

12 minut 7 dni w tygodniu + 1 na odpoczynek

Tydzień w zupełności wystarczy, aby każdy niedowiarek mógł się przekonać o plusach i minusach cross treningów. Nie można przecież mówić, że czegoś się nie lubi lub nie chce, skoro nawet się nie spróbowało! Szczegółowy plan treningowy na każdy dzień tygodnia znajduje się poniżej. Wystarczy 12 minut dziennie, a pierwsze efekty dadzą się zauważyć. To jak? Gotowy, by podjąć wyzwanie?

Proponowany trening opracował Keith Wittenstein – trener CrossFit poziomu 4 (najwyższe oznaczenie treningu w sporcie). Zdjęcia: pinterest.com

Jeśli nie jesteś pewien, w jaki sposób należy wykonać poszczególne ćwiczenia, obejrzyj szczegółową instrukcję na kanale oficjalnym kanale YT – CrossFit® Przed treningiem należy zadbać o porządną rozgrzewkę przygotowującą do niego Twoje mięśnie i stawy.

Surfski.pl logo

Cross trening to świetna forma aktywności fizycznej, dzieki której Twoje ciało będzie gotowe na zbliżające się rozpoczęcie sezonu kite / wind 2018! Nasze szkolenia kitesurfingowe rozpoczynamy pod koniec marca, a wyjazdy windsurfingowe rozpocznie Majówka na Rodos.